Straat Consulaat

Belangenbehartiging van dak- en thuisloze mensen in Den Haag. Straat Consulaat had nog geen goed gedefinieerde visuele merkidentiteit ontwikkeld, behalve een logo dat her en der in verschillende uitingen werd gebruikt. Daarom heb ik een visuele merkidentiteit ontwikkeld om een heldere en consistente uitstraling te creëren.

Grafisch ontwerp • Visual Identity

Logo

Het logo was reeds ontworpen en zij wensten het simpelweg te behouden, aangezien het logo al wijdverspreid binnen de organisatie is gebruikt en bekend is bij de doelgroep.

Kleuren

Straat Consulaat gebruikte oorspronkelijk enkele kleuren van het logo, maar ik heb als ontwerper extra secundaire kleuren toegevoegd om het kleurenpalet te verrijken en meer flexibiliteit te bieden binnen de merkidentiteit.

Stijlelement

De kaart of plattegrond dient als een symbool van hoop en toekomstperspectief. De cliënten van straatconsulaat, kunnen vaak moeite hebben om hun weg te vinden in een onbekende omgeving. Ze hebben vaak te maken met een gevoel van verlies van controle en macht over hun leven. Het stijlelement visualiseert de mogelijkheden om hun leven weer op orde te krijgen, en een nieuw pad te kiezen, door hen te helpen bij het navigeren door de stad met beschikbare middelen en diensten.

Lettertype

Ik heb gekozen voor Poppins vanwege zijn strakke vormgeving, maar de subtiele rondingen geven het ook een vriendelijk karakter. Voor quotes van mensen heb ik gekozen voor Fraunces Bold, vanwege zijn sierlijke en menselijke uitstraling

Iconen

De iconen zijn eenvoudig en minimalistisch ontworpen. Ze bevatten geen overbodige details en hebben een heldere, herkenbare vorm. Ze zijn gemaakt in een consistente stijl. Dit zorgt voor visuele samenhang en maakt het gemakkelijker voor gebruikers om ze te begrijpen.

Huisstijlhandboek

Volgende
Volgende

Aalberts Bouw - Visual Identity